tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 10 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:NIZAR LAYAK DIGELAR RAJA PEMBOHONG

Salah satu sikap yang paling saya benci ialah bila pemimpin yang kononnya menjunjung prinsip al-Qur'an tetapi sebenarnya suka bercakap bohong. Malah yang lebih teruk ialah bila dia berbohong kepada rakyat secara terbuka.

Sinar Harian (Ahad, 10 Mei 2009) edisi Perak menyebut bekas Menteri Besar Dato Seri Nizar Jamaluddin mendakwa DYTM Pemangku Sultan Dr Raja Nazrin Shah memberi penghormatan kepadanya dengan memanggil beliau dan Ngeh Ko Ham.

Malah beliau “mendakwa” Tuanku maklum mengenai kedudukan pakatan pembangkang dengan diberi tempat duduk sebelah kanan.

Pengalaman saya dengan tindakan Nizar ini amat "menggetekkan" kata orang Perak. Saya masih ingat bila pertama kali Dewan bersidang tahun 2008, dia bermati-matian menuduh Dato’ Seri Tajol Rosli tidak menandatangani watikah penyerahan pentadbiran.

Ternyata tuduhannya palsu dan dia dengan jelas berbohong. Bagaimanapun dia tidak merasa bersalah dan tidak pernah memohon maaf.

Bila saya jadi Menteri Besar dia mendakwa saya mengubah bilik saya dengan memasang karpet baru dan sebagainya. Ini semuanya tidak benar dan fitnah semata-mata.

Peristiwa di Masjid Simpang sewaktu pilihanraya kecil Bukit Gantang di mana saya menegur tindakannya yang tidak “sopan” menganggu majlis bacaan Yassin dan solat hajat yang dihadiri oleh Tan Sri Muhyiddin Yasin dan saya, juga telah dimanipulasi seolah-olah saya angkuh dan sombong.

Kali ini dia berbohong lagi.

Dia dan Ngeh tahu apa yang dititahkan oleh Tuanku. Seperti yang dipetik oleh The New Straits Times dan beberapa laman blog, jelas suatu amaran buat mereka agar tidak menganggu perjalanan titah ucapan.

Malah bila Tuanku masuk ke Dewan mereka tidak berada di tempat masing-masing dan secara angkuh berdiri di tengah-tengah Dewan.

Berkenaan tempat duduk di sebelah kanan yang konon suatu pengiktirafan kepada beliau dan pakatan pembangkang adalah juga satu pembohongan.

Pakatan pembangkang telah menunjukkan sikap tidak hormat kepada Tuanku sejak mula lagi. Sewaktu tabik hormat ketibaan Tuanku di luar Dewan, yang mewajibkan semua Adun ada bersama, sebahagian daripada adun pembangkang dengan biadap sekali tidak menghadiri majlis itu.

Mereka berada di dalam dewan, mengubah tempat duduk Barisan Nasional dari sebelah kanan Yang DiPertua ke sebelah kiri.

Kakitangan Dewan tidak dapat berbuat apa-apa. Mereka seperti tidak percaya melihat perangai Adun-adun Pakatan Pembangkang yang mencerminkan budaya kesamsengan amalan pembangkang.

Saya harap Nizar yang kononnya “alim” dan hafaz banyak al-Quran, seronok jadi imam dan baca khutbah, bermunajatlah kepada Allah dan hisablah diri agar mengelakkan orang menggelarnya sebagai “Raja Pembohong”.

3 ulasan:

  1. sebab itu aku benci dari awal lagi masa dia dilantik dulu

    BalasPadam
  2. syaitan itu ada yg nyata dan ada yg dlm bentuk manusia yg bernafsu . bila dikatakan bernafsu hanya iman sahaja yg dapat menundukkannya .iman dinilai dari kebersihan hati , jujur ,bersih dan takwa .amat buruk bg org yg sentiasa mengingatkan org lain dgn azab allah sedangkan dianya sendiri tidak ingat dan tidak takut dgn azab tersebut.

    BalasPadam
  3. Ya ALlah, ampunilah kamalfarsya, sesungguhnya dia tidak tahu

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH