tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 13 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:NIZAR MB(TAKDA TAULIAH) YANG RAKUS DAN PENDENDAM

Tak sampai 24 jam memegang MB sudah bermacam macam yang Nizar hapus dan beliau singkirkan.Mula mula dapat keputusan mahkamah Nizar sudah beri peringatan pada Zambry agar mengosongkan pejabat MB.Macam la Zambry tidak faham untuk mengosongkan pejabat MB.

Pada malam nya pula belum Nizar masuk Pejabat Nizar sudah menunujukan taringnya dengan Dalam masa yang singkat Nizar telah memecat beberapa pegawai kanan kerajaan termasuk Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Dato' Dr. Abdul Rahman Hashim dan Setiausaha Kewangan Negeri, Datuk Jamalludin Al Amini Ahmad berkuat kuasa serta merta.Ini merupakan satu tindakan yang keterlaluan yang boleh disifatkan amat angkuh dan bongkak.

Nizar turut menggantung tugas Penasihat Undang-undang Negeri, Datuk Ahmad Kamal Md Shahid berkuat kuasa serta merta sebaik sahaja Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengisytiharkan beliau sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Tindakan Nizar ini noleh disifatkan satu perbuatan balas dendam kerana pegawai kerajaan terbabit tidak menyokong beliau semasa krisis MB yang lalu.

Gantung tugas SUK Perak bercanggah undang-undang baca disisni

Yang pelik kenapa Nizar memecat pegawai yang dibawah kuasa kerajaan persekutuan.Nampak sangat Nizar seorang yang sangat pendendam. Nizar Jamaluddin tidak mempunyai kuasa untuk menggantung tugas Penasihat Undang-Undang Negeri Perak, Datuk Ahmad Kamal Md. Shahid dan Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Abdul Rahman Hashim.Kedua-dua pegawai kanan kerajaan negeri terbabit hanya boleh digantung tugas oleh suruhanjaya perkhidmatan berkenaan dan bukannya Nizar.

Penasihat Undang-undang dan Setiausaha Kerajaan Negeri dilantik termasuk menggantung kerja dan memecat hanya boleh dibuat oleh suruhanjaya perkhidmatan berkenaan.Memandangkan alasan-alasan bagi pergantungan kerja tidak berbangkit, maka kedua-dua pegawai awam itu tidak boleh digantung kerja.

Tindakan Nizar dalam waktu yang singkat ini amat amat menyedihkan,tidak sepatutnya tindakan diambil hanya ada perasaan dendam pada mereka.Yang penting Nizar harus mengutamakan saling percaya mempercayai antara kerajaan negeri dengan ketua kerajaan,ini belum masuk pejabat dah pecat pegawai macam dah takada masa yang sesuai untuk menyingkirkan ,sepatutnya Nizar harus memberi peluang pada pegawai berkenaan untuk memberi kenyataan,apakah ini ketua yang harus kita hormati.Semua pihak termasuk Nizar, harus memberi kerjasama yang baik demi memastikan agenda mengutamakan rakyat seperti yang dihasratkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tercapai.

DIHARAP DIMASA AKAN DATANG NIZAR TIDAK TERLALU TERBURU BURU UNTUK MEMECAT PEGAWAI KERAJAAN.KITA RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI.

RASULULLAH SAW mengigatkan APABILA AMANAH TELAH DISIA SIAKAN,MAKA TUNGGULAH KEHANCURAN.Sahabat bertanya,Bagaimana mensia siakannya?RASULLULLAH MENJAWAB,APABILA SESUATU JAWATAN DISERAHKAN KEPADA ORANG ORANG YANG BUKAN AHLINYA ,MAKA TUNGGULAH SAAT KEHANCURANNYA<-Hadis riwayat bukhari.

1 ulasan:

  1. alo kawan... lu cakap pada para ke 2... pecat... lu tada tau pecat dan gantung lain kah? wa olang cina pun ada paham itu bahasa loh... lu tada paham kah?

    sikalang... lu pigi renung lu pinya komen. ada patut lu tulis ini macam kah?

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH