tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 14 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:TUJUAN NIZAR HANYA SATU

Nizar tak habis habis ingin membuktikan pada semua yang rakyat berdiri dibelakangnya dan menyokong segala tindakannya.Apa sahaja yang tidak menyebelahinya akan dibawa kemahkamah untuk menegakan benang basah dengan mendakwa beliau telah dianiaya oleh kerajaan BN.Selama hampir setahun Nizar memerintah BN tidak pernah mencabarnya kerana bagi Umno Pakatan berhak memerintah Perak setelah mendapat mojoriti walau pun dengan perbezaan majoriti yang kecil.

Jadi apa sebenarnya yang Nizar mahu kan dari rakyat Perak.Memang Nizar mahu Dun dibubarkan agar rakyat dapat memilih satu kerajaan yang kukuh tapi disebalik itu Nizar ingin membuktikan pada semua yang beliau lebih berkuasa dari semua orang termasuk Institusi Raja raja seandainya beliau menang pada pilihanraya nanti.Itulah yang Nizar nak buktikan pada semua rakyat Perak.

Tujuan Nizar untuk mencabar Zambry dimahkamah nanti adalah satu lagi tujuan Nizar untuk mempersoalkan keputusan Sultan dalam melantik Zambry sebagai MB yang sah mengikut undang undang tubuh negeri Perak.

Nizar harus sedar,walaupun beliau mungkin akan menang tapi beliau silap kerana beliau telah merosakan hubungan baik antara kerajaan dengan Institusi raja Raja Melayu.Tindakan Nizar juga telah membuang rasa hormat pemimpin terhadap Raja Raja yang mugkin akan menjadi satu budaya untuk merosakan budaya saling sayang menyayangi dan hormat menghormati

Mungkin Nizar mahu rakyat Perak mengenalinya sebagai seorang wira yang berani dalam mempertikaikan tindakan Sultan.Inilah tujuan Nizar selama ini.Kerana Kuasa Hilang semua budaya hormat menghormati ,kerana kuasa Nizar sanggup untuk menentang segala tindakan Sultan .Sekarang Nizar cuba pula untuk membubarkan Dun walaupun Nizar tahu yang Baginda Sultan tidak pekenan dengan cadangan Nizar untuk membubarkan Dun.Nizar canangkan keserata pelusuk Perak yang jalan terbaik aalah dengan menyerahkan pada rakyat untuk membuat pilihan.

Nizar sebenarnya takut dengan kelebihan yang dimiliki BN kerana BN boleh menyingkirkannya dengan undi tidak percaya padanya.Nizar tahu sekiranya beliau lambat untuk bertindak beliau akan kehilangan kuasa dan jalan terbaik baginya adalah mendesak Sultan untuk membubarkan Dun.Sekali lagi sekiranya Nizar gagal dalam permohonannya untuk membubarkan Dun Nizar akan menyalahkan BN kerana tidak bersetuju dalam membubarkan Dun.Tapi segala kemarahan Nizar pada Zambry dan Umno sebenarnya Nizar tempiaskannya pada Sultan Perak,Ibarat baling batu sembunyi tangan.

http://jebatberkokok.blogspot.com/2009/05/suatu-pandangan-rahimi-ariffin.html

JADI TUJUAN NIZAR HANYA SATU........SULTAN PERLU IKUT KEMAHUANNYA KERANA BAGI NIZAR SUARA BELIAU ADALAH SUARA RAKYAT.......KERANA KEKUATAN ITULAH LA NIZAR SUDAH MENINGGI DIRI YANG MENGGANGAP DIRINYA LEBIH TINGGI DARI SULTAN PERAK...KITA RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI..

5 ulasan:

  1. aku selaku rakyat perak menentang sekeras-kerasnya pembubaran DUN. untuk pengetahuan anda semua aku sebenarnya menetap dekat dengan area parlimen bukit gantang. masa PRK bukit gantang hari tu kawasan tempat tinggal kami jadi huru-hara dengan penyokong2 parti bertanding, mereka ni kebanyakkannya org luar yang datang hanya untuk buat kecoh. jadi kepada Sultan Perak, patik memohon jangan di perkenankan pembubaran DUN kerana ini hanya akan mengundang lebih ramai penyokong2 parti bertanding datang ke negeri perak dan membuat kecoh. biarkan saja parti2 yang gila kuasa ni menyelesaikan masalah mereka dengan sistem perundangan yang ada. kami mahukan tempat tinggal yang aman dan damai, biarkan mereka yang gilakan kuasa ini berperang di mahkamah. jangan jadikan negeri perak dan tempat tinggal kami medan peperangan mereka. Ampun Tuanku...

    BalasPadam
  2. kalau dah rasa umno kuat sangat,hebat sangat,terror sangat,bagus sangat,rakyat suka sangat.apakata bubarkan dun.

    BalasPadam
  3. rakyat dah pandai
    rakyat bodoh jerr yang di tipu...

    BalasPadam
  4. bukan soal lebih tinggi bro
    tinggi sultan kerana pangkatnya
    tp adakah itu bermakna baginda tidak boleh ditegur sekiranya tersilap?
    tidak boleh di beri pendapat dan pandangan?
    khalifah Umar Al-Khatab,ORG Y DIJAMIN SYURGA pun pernah ditegur oleh seorg wanita rakyat biasa
    mengapa tidak sultan perak?
    hanya pemimpin BN je y xleh ditegur
    bru pemimpin gerakan penang bg pendapat da kene hentam,cm2 ke pemimpin?

    BalasPadam
  5. blog kamu sesuai untuk orang tak boleh berfikir mcm kamu je la.....u ingat orang lain pun macam kamu....buka sikit la minda kamu..cuba lihat dalam internet sikit -sikit...jgan harap tv1 ngan tv 2 je...

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger