tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 4 Mac 2009

UMNO SEBAGAI POKOK YANG HAMPIR MATI


Kata kata ini lah yang di label pada umno oleh Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat.Kalau umno pokok yang hampir nak mati kenapa pulak yang pakatan nak buat persidangan DUN bawah pokok.Bawah pokok yang nak mati juga la pakatan meluluskan tiga usul iaitu memberi sokongan pada DSNJ sebagai MB berak yang sah,mencadangkan sultan perak memperkenankan Dun dibubarkan dan mengesahkan larangan pada zambry dan enam Exco dari menghadiri sidang dewan.

Lain kali jangan la menuduh dan melabel umno sebagai pokok yang hampir nak mati....tapi dibawah pokok itu juga pakatan mencari poerlindungan ...Nasib la pokok(umno)tu kuat dan tak tumbang menghimpap ,kalau tumbang hancur apa yang ada dibawah.Memang dah hancur pun pakatan di perak,hancur kerana tamakan kuasa dan hancur kerana menderhaka pada sultan dan hancur kerana menjadi boneka DAP.

Belom pernah terjadi sidang DUN diadakan dibawah pokok yang nak mati.Ini semua kerana ingin meraih simpati rakyat.Tapi rakyat perak sudah bosan dengan sikap keanak anakan dengan kerajaan pokok yang nak mati ini.

Walau kerajaan pokok yang nak mati ni sedar yang sidang DUN bawah pokok nak mati tidak akan merubah segala keputusan yang ingin mereka lakukan apatah lagi untuk membubarkan sidang DUN.Tidak pernah sultan perak memberikan keizinan pada kerajaan pokok nak mati ni untuk bersidang walau dibawah pokok yang nak mati.

Tujuan sebenar kerajaan pokok nak mati ni mengadakan sidang DUN hanyalah untuk menarik simpati rakyat agar menyokong kerajaan pokok nak mati ni.Apa lagi kerajaan pokok nak mati ni nak buktikan pada rakyat sedangkan hampir satu tahun diberi kepercayaan mentadbir tapi habis semua harta warisan melayu dihadiahkan pada pekerja pekerja timah yang selama ini hanya menumpang dengan ehsan melayu .

Jadi siapa yang kata umno adalah pokok yang nak mati,sebenarnya pakatan lah yang sebenarnya pokok yang nak mati kerana berlindung dibawah pohon yang mati


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger