tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 2 Mei 2009

UMNO PAS:DERHAKAKAH PAS PERMATANG PAUH?

Kenapa Pas Pematang Pauh di label sebagai derhaka oleh Pas sendiri.Orang luar sebenarnya tidak memahami situasi keadaan politik di Permatang Pauh.Pas Hanya melihat dari mata kasar dan yang menangung adalah Pas Kawasan Permatang Pauh sendiri.Selama membentuk kerajaan di Pulau Pinang Pkr telah meminggirkan Pas Pulau Pinang Kerana bagi Pkr Pas Pulau Pinang hanya tak lebih sebagai kera/monyet yang sesat didalam bandar.Nak kesana salah,nak kesini dihalang,nak keatas banyak yang menjolok,nak kebawah banyak yang menyucuk ,jadi Pas Permatang Pauh yang terkontang kanting ,ibarat anak ayam kehilangan ibu.

Apakah layak Pas Permatang Pauh wajar dipanggil sebagai derhaka hanya menyatakan kebenaran.Mudah sungguh Pas Permatang Pauh dilabel sebagai derhaka oleh Puak dalam Pas yang tidak senang dengan Kemantapan kepimpinan Permatang Pauh dalam Isu meletak calon nanti.Dengan kepimpinan yang telah mendapat restu ahli agar Pas masuk bertanding di Penanti,sudah sewajarnya Pas kawasan Permatang tidak mahu ahli ahli mereka dikecewakan oleh sikap tamak Pas Pusat.

Jika kerusi berkenaan dikosongkan kerana sebab-sebab yang munasabah seperti kematian, kita pasti akan hormati perjanjian itu dan kita tidak akan minta untuk bertanding.Tapi cara kerusi itu dikosongkan amat tidak munasabah kerana penyandang sebelum ini menghadapi masalah peribadi dan masalah dalaman parti.

Kita mahu penduduk tempatan yang tinggal di kawasan ini menjadi wakil rakyat, bukan orang luar yang belum memahami kehendak rakyat di sini.Beliau orang pulau... bukan orang Penanti, susahlah kalau ADUN tinggal di sebelah pulau dan Ahli Parlimen tinggal di Kuala Lumpur.Macam mana nak jadi wakil rakyat kalau wakil itu tidak bersama rakyat.

SEBAGAI RAKYAT DAN PENYOKONG UMNO ,SAYA TERKILAN KENAPA SEBAGAI UMAT ISLAM SANGGUP KITA MELABEL SESAORANG DENGAN KATA KATA YANG JIJIK.

ANDAI KATA PAS TIDAK BERTANDING DAN UMNO MELETAKAN CALONNYA MAKA RAKYAT DIPENANTI WAJAR MEMILIH SEORANG WAKIL RAKYAT YANG BARU KERANA KALAU PKR JUGA YANG MENJADI PILIHAN, RAKYAT AKAN TERUS DI PERMAINKAN OLEH ANWAR.APAKAH PAS MENERIMA PKR SEBAGAI RAKAN SEDANGKAN PKR TELAH MENGKIANATI AMANAH RAKYAT .PAS PUSAT YANG SEBENARNYA DIPERBODOHKAN OLEH ANWAR...PAS PERMATANG PAUH AKAN MENERIMA AKIBAT DARI TINDAKAN YANG DIANGGAP DERHAKA OLEH PENYOKONG TEGAR PAS.....RENUNG RENUNGKAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI.

1 ulasan:

  1. Tak payah lagi 30% penyertaan bumiputra. Nak buat apa lagi. UMNO dah tak dapat sokongan lagi dari orang Melayu.

    Orang Melayu dah tak menghargai lagi apa UMNO dah buat selama ini.

    Sokonglah PKR PAS DAP. Mungkin mereka lebeh terer lagi dapat buat dasar baru untuk tolong orang Melayu.

    Beramai-ramailah orang Melayu sokong PKR/PAS/DAP.


    Best of luck to the Malays. You are great Malay race. Make no mistake about it. You don't need UMNO anymore. Why should UMNO help you anymore. After all you don't appreciate whatever UMNO have done for the Malays for the past 50 years.Now is the right time to move on and support other parties. That's what the Malays want now. Go ahead. JUST DO IT.

    Tak payahlah hendak hentam UMNO habis-habisan lagi. It is sickening !!!.

    Pergilah jauh-jauh dari UMNO. UMNO dah MATI. Melayu jangan berpaut lagi kepada UMNO.Tak ada gunanya UMNO melayan kerenah orang Melayu. Tak ada hasil. Melayu sudah bijak clever dan tidak lagi bodoh stupid. Melayu dah boleh berfikir. Melayu dah tak payah dimanjakan lagi. Ayoh! apa tunggu lagi lebeh baik UMNO terus ditalkinkan. Apa tunggu lagi.

    Go, go, go !!

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH