tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 1 Mei 2009

UMNO PAS:KERAJAAN KEDAH BOLEH GUNA PERDANA KENAPA NIZAR TAK BOLEH?

Kerajaan negeri Kedah akhirnya memilih untuk tetap membeli kereta Perdana V6 Exekutif sebagai kereta rasmi Exco dan pegawai kanannya menggantikan kereta jenama sama yang telah rosak.Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, beberapa kereta lama yang digunakan selama enam tahun sebelum ini telah rosak dan perlu digantikan.

Kita mungkin akan beli empat atau lima buah kereta Perdana V6 Eksekutif...kita serah kepada bahagian kewangan negeri untuk beli mengikut peruntukan yang kita ada kerana sebuah kereta ini berharga lebih RM100,000.

Tapi saya berasa pelik kenapa Nizar telah ganti Perdana dengan Camry.Ini adalah satu pembaziran yang telah Nizar lakukan semasa pentadbirannya dahulu.Mujurlah sekarang kerajaan Perak telah menukar semula kereta yang dibeli Nizar kepada kereta Perdana.Sebenarnya Nizar hanya ingin menunjuk pada semua orang yang dia lebih berkuasa dan boleh lakukan apa sahaja tanpa mahu menerima pandangan orang lain atau Mungkin nak merasa menaiki kereta yang lebih bergaya sikit.

Kesian Nizar baru 11 bulan jadi MB kereta terpaksa diambil oleh kerajaan ,tapi Nizar sebagai orang yang tidak tahu malu Nizar terus menggunakan kereta berkenaan.Jadi jelas disini Kedah tidak mahu mengunakan kereta lain selain dari perdana...baru dikata patriotik....Nizar bolehla kita anggap sebagai ingin memusnahkan kereta nasional hanya ingin bergaya .Langsung tiada semangat cintakan negara....Inikah yang layak kita panggil pemimpin?

KITA RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIR NIZAR....

2 ulasan:

  1. Pasai apa pulak Nizar tak boleh pakai Camry kalau Terengganu boleh pakai Mercedes? Mungkin kamu tak tahu yang kereta2 ini yang digunakan oleh kerajaan negeri terkecuali daripada cukai yang mana bila dibeli sebegini, bila dibandingkan dengan Perdana, harganya hampir sama tapi lebih baik mutu dan daya tahannya. Oleh itu, penyelenggaraannya adalah lebih murah.

    BalasPadam
  2. penunggu gunung tunggalJumaat, 01 Mei, 2009

    awat hang ni lembap sangat kamal? tengok sini.

    1. kedah negeri kecil, hasil kecil: sesuai la pakai proton. takkan nak beli kancil kot.
    2. perak negeri sederhana, hasil sederhana: sesuai la pakai camry.
    3. terengganu negeri sederhana, hasil mewah royalti berbilion: sesuai la pakai mercedez.

    matematik mudah macam tu pun hang tak boleh pikiaq kamal?

    lagi satu.. pasai kereta pun jadi isu UMNO hang? takkan jiran hang beli kereta apa pun hang nak komplen. ikut suka depa la, duit depa. tu pun tak boleh pikiaq. bengap.

    hang pakai proton ka kamal? hahaha. bagus, patriotik. majulah proton untuk negara.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger