tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 10 Mei 2009

UMNO PAS:SAYA TELAH DIHUKUM OLEH SEMUA PERWAKILAN

Anak kepada Mursyidul Am Pas, Nik Abduh Nik Abdul Aziz tewas dalam pertandingan merebut jawatan Ketua Dewan Pemuda Pas Kelantan kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Mengkebang, Abdul Latiff Abdul Rahman.

Nik Abduh yang juga penyandang jawatan Timbalan Ketua Pemuda Pas Kelantan mendapat 56 undi manakala Abdul Latiff yang juga bekas Naib Ketua Pemuda memperoleh 78 undi pada Muktamar Tahunan Dewan Pemuda Pas Kelantan Kali Ke-50 di sini hari ini.

Pada muktamar itu, ADUN Pasir Tumboh, Ahamad Baihaki Atiqullah menang tanpa bertanding jawatan Timbalan Ketua Pemuda manakala Ketua Pemuda Pas Kawasan Tanah Merah, Hisham Fauzi menewaskan dua pencabar untuk menyandang jawatan Naib Ketua Pemuda.

Dalam pada itu, Nik Abduh ketika ucapan penangguhan muktamar itu berkata, beliau gembira dengan keputusan itu walaupun tewas kerana ia diputuskan oleh 112 perwakilan yang hadir.

"Saya terima kekalahan ini dengan gembira kerana saya telah 'dihukum' oleh semua perwakilan dan saya ucapkan tahniah kepada Ustaz Latiff.

"Sejak dua tahun lalu saya beria-ia tidak bertanding sekiranya Ustaz Latiff mahu bertanding, tetapi atas sebab tertentu saya menawarkan diri, sesiapa yang mahu tahu sebabnya jumpa saya sendiri dan saya tidak mahu panjangkan di sini," katanya.

Menurut beliau, sejak awal lagi beliau mengetahui akan tewas pada pemilihan tersebut kerana tulisan dalam blognya yang bertajuk Kerja-Kerja Bodoh Dalam Pas baru-baru ini.

Bagaimanapun, tegasnya, artikel tersebut perlu ditulis bagi meluahkan rasa marahnya terhadap pembantu-pembantu bapanya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Menteri Besar Kelantan dan mengalihkan pandangan negatif pihak tertentu dalam Pas terhadap Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

"Saya membuat teguran paling besar yang saya cetuskan dalam hidup, apabila saya melihat ayah saya yang telah tua dan memberi kepercayaan kepada anak buahnya. Tetapi saya melihat unsur penipuan yang tidak jelas berlaku, maka saya terpaksa minta kepada Allah ketika ayah di Mekah untuk tunjukkan saya nasihat berguna.

"Sehingga saya mahu didengar di seluruh Malaysia, kalau cerita Kelantan saya yakin saya tidak akan menulis kerana saya tahu saya hilang undi hari ini dan saya tulis kerana saya yakin saya benar dan mahu menyelamatkan ayah saya.

"Tulisan ini juga bagi mengalih perhatian pihak tertentu yang menyalahkan Tok Guru Haji Hadi, saya mahu semua orang melihat kepada saya dan menyalahkan saya sehingga Presiden tidak disalahkan lagi, saya berjaya apabila saya mula dibenci," katanya.

1 ulasan:

  1. kalau tanya tman pasti tman suruh sdra abduh masuk aje UMNO pasti bercahaya masa depan anda.
    apa ada pada PAS? cuma pakar2 memaki hamun dan pakar fitnah yg menanti habuan.
    "welcome to my blog"

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH