tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 1 Mei 2009

UMNO PAS:TERBUKTI PAS TAK MAMPU LAKSANA NEGARA ISLAM

Hanya beberapa bulan pemerentahannya Nizar dilihat sudah tidak dapat mengawal kebijaksanaan nya kerana dirinya sudah dikuasai oleh rakan rakan yang merasakan mereka yang lebih berkuasa dari Nizar.Kerana menyedari yang dirinya hanyalah MB yang tiada kuasa yang secukupnya Nizar akan mengikut apa sahaja arahan atau lebih mudah ,Nizar kena la ikut telunjuk DAP.

Kerana itulah Nizar telah menerima perjanjian pangkor yang meletakkan DAP sebagai penasihat Menteri Besar Melayu.Nizar juga dilarang daripada bercakap hal-hal berkaitan Islam seperti Hudud, Qisas dan lain-lain.

Dari peristiwa inilah rakyat diPerak sudah insaf akan kesalahan mereka memilih kerajaan pakatan yang tidak menghargai perjuangan mereka selama membentuk kerajaan negeri.Orang melayu dan Islam hendaklah melihat ini sebagai ujian kepada mereka betapa rapuhnya perpaduan Melayu kerana walaupun bilangan ramai tetapi tidak menggambarkan kekuatan sebenar. Keghairahan Pas untuk menubuhkan negara Islam kini tinggal kenangan.Di manakah jihad dan laungan Allahuakbar yang selama ini menjana kekuatan mereka? Pas kian lesu dan melembutkan perjuangan mereka dengan perkataan 'negara kebajikan'.

Hilanglah 'hudud' dan hilanglah 'Perjanjian Madinah' yang diwar-warkan. Yang tinggal hanya soal tanah 99 tahun atau 999 tahun (kepada kampung-kampung baru yang rata-rata didiami oleh masyarakat Cina).Kerana Nizar lah rakyat sudah insaf betapa lemahnya perjuangan PAS. Jika suatu hari nanti terdapat penghakisan kepada orang Melayu maka Paslah yang perlu bertanggungjawab atas apa yang telah mereka lakukan untuk menghancurkan bangsa Melayu. Ingatlah, Melayu adalah bangsa teras yang mengimbangi perpaduan kaum-kaum lain di negara ini.

Di manakah dalam mana-mana transkrip PAS yang menyatakan bahawa PAS nak melaksanakan negara Islam. Saya minta pandangan dan minta jawapan di manakah dalam transkrip PAS, dalam memorandum ke ...dalam Perlembagaan PAS ... ada menyatakan PAS nak melaksanakan negara Islam,” tanya Nizar.

Ini adalah perbahasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak ketika Datuk Seri Nizar Jamaluddin masih bergelar Menteri Besar, amat menarik kerana secara jelas Nizar mencabar supaya dibuktikan PAS hendak menubuhkan sebuah negara Islam.Ini tandanya Pas kini sudah lari daripada matlamat asal mereka untuk menubuhkan Negara Islam.penentangan DAP selama ini terhadap Negara Islam telah tercapai apabila Nizar sebagai salah seorang pemimpin PAS memperakui bahawa parti itu tidak mempunyai hasrat untuk melaksanakan cadangan yang selama ini menjadi senjata PAS menyerang UMNO dalam soal Negara Islam.

Untuk rekod, PAS sejak lebih dua dekad lalu menyerang UMNO kerana didakwa menentang penubuhan Negara Islam dan perlaksanaan hukum hudud. Malah UMNO pernah dikafirkan oleh PAS kerana isu berkenaan.

Sebenarnya janji PAS untuk melaksanakan hudud di negara ini sudah lama. Dalam manifesto pilihan raya umum 1990, PAS berikrar akan melaksanakan hukum hudud di Kelantan jika memerintah Negeri Kelantan dalam Manifesto Pilihan Raya PAS bertajuk "Program PAS Negeri Kelantan 1990". Kemudian bila dapat memerintah Kelantan, PAS gagal melaksanakannya. Berikut kenyataan pemimpin PAS selepas 8 tahun memerintah Kelantan, "Hendak melaksanakan hukum hudud di negeri ini hanya boleh dibuat jika mendapat perhatian dan kerjasama daripada semua pihak." (Utusan Malaysia, 11 Februari 1998). Pada 21 Disember 2008, Husam Musa (Naib Presiden PAS) berkata parti itu akan menegakkan pemerintahan Islam di negara ini termasuk melaksanakan hukum hudud di Balai Islam, Kota Bharu. Apakah kenyataan Husam ini hanya diulang kembali semata-mata untuk pilihan raya kecil Kuala Terengganu?.

PAS menganggap diri mereka lebih Islam daripada orang Islam yang lain, tidak segan silu meletakkan dosa pahala ke atas kertas undi demi perkara-perkara duniawi. Mereka berjihad memperjuangkan hak Islam dengan cara berkompromi dan menunggu restu daripada DAP untuk membentuk kerajaan Islam cara mereka. Akhirnya terbacul kenyataan "sokong DAP-PAS dapat pahala" dari ketua ajaran PAS sendiri.



Telah lama pemimpin-peminpin PAS sebenarnya yang cukup besar menyesatkan umat Islam di Malaysia dan sanggup mengadaikan maruah agama Islam dan bangsa Melayu demi kepentingan politik mereka. Kepimpinan PAS yang meneruskan tradisi berjuang di dalam politik dengan menggadaikan maruah Islam.

Jadi siapa yang sebenarnya yang menolak negara Islam...PAS ATAU UMNO....

BULAN JUN NANTI PAS AKAN MEMILIH PEMIMPIN YANG BARU DAN PAS HARUS MEMILIH PEMIMPIN YANG BENAR BENAR JUJUR UNTUK MELAKSANAKAN ISLAM.PADA YANG TERBUKTI MENOLAK ISLAM HARUS DISINGKIRKAN DALAM SAF KEPIM[PINAN BARU PAS.....KITA RENUNG RENUNGKAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI.

http://perakbangkit.blogspot.com/2009/05/haram-mengunakan-masjid-dan-surau-untuk.html

http://paneh.blogspot.com/2009/05/penang-new-singapore.html

http://sejarahmelayu.blogspot.com/2009/05/sudah-kena-tipu-pun-tetap-lagi-sokong.html

http://abangtuah.blogspot.com/2009/05/mat-dan-kaumnya-kerojanya-buat-taik-aje.html

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH