tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 13 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR :NIZAR SUDAH SUDAH LA..JANGAN NAK HANCURKAN PERAK LAGI.

Diharap pada Nizar ,utamakan rakyat dari kepentingan diri sendiri.Jadi jangan lah huru harakan Negeri Perak kerana selama BN memerintah tidak pernah Perak dalam keadaan yang begini teruk hingga Sultan Perak sudah macam tidak berharga lagi dan ditohmah dengan bermacam macam tohmahan.Ini segalanya terjadi hanya diri kita telah dikuasai oleh iblis yang tersenyum gembira melihat umat Nabi Muhammad sentiasa bertentangan dan bercakaran.

Apakah tiada sifat tolak ansur dalam jiwa Nizar hingga sanggup menggadai maruah Institusi Raja Raja hanya untuk memuaskan nafsu yang telah dikuasai Iblis.Perkara ini tidak akan terjadi sekiranya Nizar tidak gelojoh atau mengikut hawa nafsu dalam pentadbirannya dahulu.Sudah diketahui Nizar adalah harapan Sultan semasa Nizar mengangkat sumpah dihadapan Sultan agar dapat membawa Perak terus Maju sebagaimana yang telah BN lakukan.Rupanya Nizar terlalu mengikut telunjuk orang yang merasakan inilah masanya untuk mengaut segala kekayaan di bumi Perak.Nizar lupa dengan janjinya yang ingin berkhidmat pada semua rakyat terutama rakyat Perak.

Kerana takut kehilangan kuasa dan hanya menjadi pengikut walaupun kuasa ditangan Nizar ketepikan segala nasihat dan pandangan rakyat yang merasakan ada tindakannya tidak mengambil kira komposisi kaum di Perak.Lebih mudah Nizar tidak mengambil tahu akan nasib bangsa melayu.Bangsa melayu ibarat terpinggir dinegeri sendiri dan kerana itulah rakyat cuba bersuara.Suara rakyat yang telah dipinggirkan di luahkan agar Nizar dapat memperbaiki akan kesilapannya,tapi nasi sudah menjadi bubur,dan Nizar semakin hilang pertimbangan apatah lagi kuasa semakin bertambah dengan kemasukan Adun Bota.Bertambah la bongkak Nizar.Tapi ALLAH maha kaya bila tiba tiba tiga Adun dari Pakatan telah tidak mempercayai Nizar sebagai pemimpin yang dapat membela rakyat.

Sebagai jalan yang terbaik Nizar harus memberi jalan pada kerajaan yang telah direstui Oleh Sultan agar segala kesilapan Nizar dapat ditebus agar tiada bangsa yang terpinggir atau dianiaya.Diharap juga Nizar sedia menerima Nasihat Sultan agar Nizar menerima perlantikan Zambry ,Jangan kerana inginkan kuasa sanggup kita derhaka dan mengheret Institusi Raja Raja keMahkamah.Ini tentu sekali akan dipandang serong oleh bangsa asing dimana mereka beranggapan kalau orang melayu sendiri menghina Raja apatah lagi la bangsa lain .

Nampaknya Nizar sudah terlajak dalam segala tindakannya kerana segala tindakan nya telah cuba untuk mempermainkan rakyat agar satu lagi pilihanraya diadakan .Memang sekarang ini Nizar sudah hilang keyakinan Adun bila Pakatan hanya mempunyai 28 kerusi berbanding BN yang mempunyai 28+3=31 dan sewajarnya BN diberi hak untuk menubuhkan kerajaan.Dan inilah yang Sultan nilai dimana tidak sewajarnya sebuah kerajaan yang kurang majoriti membentuk kerajaan.Tapi Nizar telah menghancurkan demokrasi di Perak bila Nizar bertegas dengan membawa kes ke Mahkamah.Tidak ada dalam dunia moden ini sebuah parti yang mempunyai sokongan minoriti dapat menubuhkan kerajaan,Nizar sebenarnya telah memperondak perandakan negeri Perak dengan segala tindakannya yang tidak mendapat perkenan Sultan.

Sudahla tidak mendapat perkenan Sultan malah Nizar mempertikaikan perlantikan Zambry dengan melebel Zambry sebagai MB yang haram,ini tidak secara langsung Nizar juga mempertikaikan tindakan Sultan Perak.INi sudah tentu Nizar telah memperkecilkan Peranan Sultan dalam perlantikan MB dinegeri Perak.Apakah wajar Nizar mempertikaikan kuasa mutlak Sultan.

Nizar memang tidak akan puas selagi Sultan mendengar permohonannya untuk membubarkan Dun Perak.Tapi apakah parti yang tiada kuasa majoriti boleh membuat sesuka hatinya hanya untuk mencapai dan memuaskan nafsu politiknya.Nizar mungkin faham dengan kedudukannya tapi atas desakan sekutunya Nizar sanggup untuk memberontak demi kuasa yang sudah hilang.

DEMI NEGERI PERAK NIZAR HARUS MENERIMA HAKIKAT YANG SULTAN TELAH MEMINTA NIZAR MELETAKAN JAWATAN DENGAN CARA YANG BAIK AGAR KERAJAAN YANG DILANTIK BAGINDA AKAN DAPAT MEMBAWA PERAK TERUS CEMERLANG GEMILANG DAN TERBILANG.

SUDAH SUDAH LA NIZAR...IKUT HATI BINASA ,IKUT TITAH SULTAN NEGERI SELAMAT.KITA RENUNG RENUNGKAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI....

7 ulasan:

  1. anak malaysiaRabu, 13 Mei, 2009

    Zambry adalah menteri yang haram, jangan buat hal lagila!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  2. Tok Batin BeraRabu, 13 Mei, 2009

    Awat yang hangpa bangang sangat pi dok kurung itu katak puru tiga ekoq kat Pekan Najis..
    Kalu ya pun nak beli..beli lah dipasaran terbuka..bahaloll keparat

    BalasPadam
  3. Kembalikan mandat kepada rakyat Perak. Rakyat Perak berhak menentukan kerajaan pilihan mereka. Tidak semestinya bila wakil rakyat lompat parti, maka rakyat pun akan lompat parti. Ia perlu dibuktikan dlm gelanggang pilihan raya. Anda berani atau takut?

    BalasPadam
  4. semalam kat majlis sultan.. nizar yg pergi.. siap kena panggil MB Perak lagi... jd saper plak yang gila kuasa... merayu2 plak... nizar bawak kes ke mahkamah... yg merayu nyer zambry....

    nizar lawan pasal nak bubar DUN.. dan suruh rakyat jd penentu... zambry lawan pasal nak kekal jd MB.... so.. aku sokong nizar ler... tak mau ler zambry... dia mcm bg signal yg org perak tak gheti nak pilih pemimpin... sampei takut nak buat election... org perak nie mmg bodo ker??? kalau betol.. mungkin betol tindakan zambry...

    BalasPadam
  5. Kenapa mahu menasihat Nizar... nasihat dahulu Zambry....

    Kalau Zambry "ada telur" dan "anak jantan", apa kata beliau dan Nizar berpakat mengadap Sultan Perak untuk membubarkan DUN. Biar rakyat Perak yang tentukan siapa yang layak memerintah kerana rakyat Perak sedang menderita akan krisis ciptaan ini. Biar rakyat yang tentukan.. negara kita kan negara demokrasi?... Mengenai kos piilihanraya yang tinggi, rasanya kos rakyat menderita dari krisis ini adalah lagi tinggi... pelabur pun takut masuk ke Perak akibat ketidaktentuan ini.. yang dah ada di Perak pun boleh keluar ke Selangor dan Pulau Pinang yang diperintah PR. Oleh itu, sudah seharusnya BN setuju kuasa dikembalikan kepada rakyat Perak kerana kalau tidak, BN dilihat sebagai GILA KUASA kerana terus mahu bergayut memerintah Perak tanpa pilihan rakyat dan tanpa mahu kembalikan kepada rakyat untuk memutuskan siapa yang layak membentuk kerajaan....

    BalasPadam
  6. Salam kamal..

    Dulu zamry kata pemabngkang guna undang rimba... sebaliknya BN yg guna undang2 rimba..
    kau lak guna fitnah menfitnah manusia, elok ler tu.. tpt kau Allah dah sediakan dah kat sana

    BalasPadam
  7. erkara ni amat jelas tapi yg sedih nya sesetengah org melayu tidak nampak suasana politik yg berat sebelah di perak.celik lah wahai bangsa melayu.anda sedang di jajah.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger