tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 13 Mei 2009

UMNO PAS:APA SUSAH SUSAH,PAS BUBAR MASUK DAP


APA SUSAH,TGNA BUBAR JE PAS DAN MASUK DAP...DALAM DAP PUN DAH BANYAK UZTAS YANG BOLEH MEMBIMBING AHLI PAS...UZTAS NGAR KAN DAH FAHAM,NANTI BOLEHLA BELAJAR KAT NGAR.

KENAPA PAS NAK TAKUT DENGAN UMNO PULAK,PAS SEBENARNYA TAKUT KERANA PAS PERNAH KAFIRKAN UMNO KERANA MENJALINKAN KERJASAMA DENGAN MCA DAN MIC,

PARTI PAS BOLEH SEBAB MEREKA YANG MENCIPTA KAN HALAL HARAM...BAGI MEREKA HALAL HARAM PAS YANG MENETUKAN SIAPA YANG LAYAK INI LA KERJA PAS.BAGI PAS ,DAPAT UNTUNG DAN MEMIHAK PADA MEREKA HALAL DAN SEBALIKNYA PAS AKAN HARAMKAN.


Selepas menangguhkan idea kerajaan perpaduan dengan BN, kini cadangan penyertaan bukan Islam sebagai ahli bersekutu PAS, turut menerima nasib yang sama.

Mursyidul amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat bagaimanapun menyifatkan penangguhan itu sebagai "masalah pentadbiran" bagi mengelakkan "serangan habis-habisan" pihak Umno.

"Saya berterima kasih atas kesudian ahli kelab penyokong PAS untuk menjadi ahli (bersekutu). Saya dengar, mesyuarat PAS pusat telah menerima (cadangan) membolehkan orang bukan Islam menjadi ahli PAS.

kuala terengganu by election dap dinner 140109 nik aziz"Cuma tidak sampai masa lagi, (sebab) bimbang Umno dok serang kita habis-habisan. Maka terbalik (terancam) macam DAP satu masa dulu bersama dengan kita dalam Barisan Alternatif. DAP sudah masuk, tetapi dia keluar balik," katanya.

Beliau mengulas status pembukaan keahlian PAS kepada bukan Islam ketika bercakap dalam sidang akhbar khas di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan di Kota Bharu pagi ini.

November tahun lalu, hasil daripada pemukiman di Langkawi, pemimpin PAS sepakat untuk membuka keahlian parti itu kepada bukan Islam bagi menghargai sokongan mereka dalam pilihanraya umum lalu.

Kelab penyokongnya pula akan diangkat menjadi satu dewan yang setaraf dengan Dewan Ulama, Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat dalam organisasi parti tersebut.

Kemelut politik Perak

Mengulas lanjut, Nik Aziz berkata, perpecahan Barisan Alternatif dahulu disebabkan peranan MCA yang menonjolkan PAS sebagai Taliban sehingga menyebabkan DAP menarik diri.

Dalam sidang media itu yang disiarkan secara langsung di internet itu, Nik Aziz juga berharap penyertaan bukan Melayu dalam sayap parti itu akan lebih besar.

"Suatu hari nanti, bukan sahaja Dewan Pemuda dan Muslimat akan diisi oleh orang Cina dan India, Dewan Ulama pun saya harap orang Cina Muslim akan menjadi anggotanya," katanya.

Sementara itu, mengulas krisis perlembagaan di Perak selepas kes tersebut dibawa ke mahkamah, Nik Aziz berkata, menteri besar patut diputuskan oleh rakyat, bukannya hakim (mahkamah).

"Dewan Undangan Negeri Perak mesti dibubarkan dan beri semula (kuasanya) kepada hakim. Maksud hakim di sini ialah rakyat. Rakyat yang menjadi hakim (untuk) memilih wakil tertentu untuk duduk dalam dewan.

"Saya jadi menteri besar, dan semua menteri besar lain, dipilih oleh rakyat, bukan hakim mahkamah. Saya pelik sekarang ini, kenapa hakim mahkamah pilih menteri besar?

"Ini perkara pelik. Perkara yang tidak patut berlaku. Mengaibkan rakyat dan mengaibkan demokrasi. Lama dah (kita) dok sebut perkara ini tetapi degil tak mahu (bubar DUN). Dan orang macam ini tidak ada hak hidup atas muka dunia ini," katanya.

Mahkamah Rayuan semalam membenarkan permohonan Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir untuk menangguhkan perintah Mahkamah Tinggi yang mengisytiharkan Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar Perak yang sah.

1 ulasan:

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH