tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 1 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:APAKAH KEHADIRAN NIZAR PADA 7 MEI HANYA MENAMBAHKAN HURU HARA SIDANG DUN?

7 Mei menjadi tarikh yang semakin dinanti-nantikan bila bekas Menteri Besar Perak,Datuk Seri Nizar Jamaluddin mengesahkan semua wakil rakyat pembangkang termasuk dirinya akan hadir pada sidang Dewan Undangan Negeri. Apa sebenarnya yang bakal terjadi pada sidang DUN yang pertama sejak kerajaan pembangkang jatuh bila tiga wakil rakyatnya melompat jadi bebas masih menjadi teka teki sekalipun ada yang menjangka ia pasti ribut.

Nizar yang mengesahkan mereka semua akan hadir semasa bercakap dalam satu sidang akhbar di Ipoh Khamis terus menunjukkan sikapnya bila memberitahu mereka setuju hadir hanya kerana menghormati Speaker V Sivakumar.
Dari kenyataan Nizar ini kehadiran mereka hanya menghormati speaker dan bukannya menghormati Baginda Sultan yang telah memperkenankan persidangan Ini.

Katanya mereka tidak akan mengemukakan sebarang soalan kerana tidak mengitiraf kerajaan BN sebagai kerajaan yang sah.Pada pandangan Saya keputusan Nizar tidak mengiftiraf Zanbry sebagai MB kerana Nizar masih menyimpan perasaan tidak puas hati dengan tindakan Sultan melantik Zambry sebagai MB yang sah.

Apakah Nizar lupa yang melantik Zambry bukannya Zambry sendiri atau seluruh penyokong BN sebaliknya Zambry telah dilantik oleh Sultan kerana Baginda Yakin pada Zambry dimana Zambry yang telah mendapat kepercayaan 31 ahli Dun Dan hanya 28 ahli Dun yang menyokong Nizar.Jadi dengan kelebihan inilah Baginda memberikan kepercayaan pada Zambry untuk menerajui Perak.

Nizar juga harus faham bahawa notis Zambry untuk melucutkan speaker adalah
untuk menyelesaikan persoalan politik dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) apabila mengemukakan usul untuk melucutkan V Sivakumar daripada jawatan Speaker pada sidang DUN 7 Mei depan.Apakah Nizar tidak mampu melihat segala tindakan speaker selama ini yang sering membuat keputusan bodoh dengan tindakan yang keterlaluan ,sebagai contoh mengantung Zambry dan enam Exconya dan mengadakan sidang bawah pokok yang haram dan memalukan baginda Sultan.
Bagi saya Nizar harus hadir ke sidang Dun nanti dengan semangat ingin memajukan negeri Perak dan bukan kehadirannya nanti untuk membuat perkara yang bertentangan dengan undang undang.Nizar harus akur yang jawatannya sebagai MB telah terlucut angkara Nizar sudah tidak lagi mendapat kepercayaan sebilangan ahli dewan Dun negeri.

Nizar lawan Zambry: Apa Pertikaian Faktanya?(baca di


AKHIR SEKALI NIZAR BOLEH HADIR PADA 7 MEI INI TAPI JANGAN LAH MEMBUAT PERKARA YANG TERLARANG DAN BERUSAHALAH UNTUK MEMBANGUNKAN PERAK.DIHARAP NIZAR TIDAK MENGGANGU PERJALANAN KERAJAAN YANG MAHU BERKHIDMAT PADA RAKYAT AGAR RAKYAT MENIKMATI PEMBANGUNAN YANG SELAMA INI TERHENTI GARA GARA TINDAKAN NIZAR....KITA RENUNG RENUNG KAN LA.....LU PIKIR LA SENDIRI..

5 ulasan:

  1. Oooi UMNO,
    apakah otak kamu sudah dipenuhi $$ rasuah sampai tidak ada upaya berfiker?
    Erti apa "perlembagaan"?
    Kalau tidak, belilah buku latihan sekolah dan baca Rukun Negara yg tercetak di belakangnya.
    "Keluhuran Perlembagaan".
    Bahagian mana Perlembagaan Perak memberi kuasa kepada Sultan untuk memecat MB?
    MB hanya boleh ditukar dengan:
    1. Letak jawatan secara SUKARELA
    2. undi "no confidence" di dalam SIDANG DUN.
    3. DUN dibubarkan oleh Baginda Sultan.

    PRK di Bkt Gantang tidak cukup untuk membuktikan bertapa benci rakyat terhadap umno?

    Ali Rustam yg didapati bersalah main rasuah masih jadi MB? masih dilantik jawatan dlm umno?

    Pergilah umno!

    BalasPadam
  2. Dr. Zambery MB BN dan bukan MB Perak.... Adakah Zambery sedar permohonanya meminta Mahkamah mengistiharkanya sebagai MB Perak... sebagai meragui Perlantikan Sultan kepadanya..
    Adakah juga Sultan sedar Dr. Zambery juga tidak yakin atas perlantikannya....
    Fikirkan bagi manusia yang mahu berfikir...

    BalasPadam
  3. inilah yg dikata menegak benang yang basah...lu orang fikir sendiri..sapa makan cabai, dia kena tibailah...

    BalasPadam
  4. Saudara Panglima perang cyber,

    Memang hebat nama samaran tu, juga saudara meletak kan ALLAH dan MUHAMMAD di tepi logo UMNO. Syabas, tapi jangan lupa jika saudara panglima perang cyber syaitan yang menggoda saudara juga adalah General Syaitan, bukan anak cucunya.

    Saya doakan semoga ALLAH menunjukan saudara jalan yang lurus, bukan tang penoh dengan godaan yang berwajahkan keuntungan material

    BalasPadam
  5. hai bloger umno yang jahil dengan perlenbagaan negara. sepatutnya umno mesti gentle man bila di ajak untuk bubar dun kenapa jadi penakut bahkan kamu parti yang besar dan boleh buat apa-apa yang kamu suka . kamu nak tubuh parti lanun ke dalam negara ni. dah la mintak restu rakyak ditolak lepastu mintak restu mahkamah pulak. kalau kamu yakin dengan restu yang diberi oleh sultan x payah nak mtk restu dengan mana2 pihak lagi. nati dikatakan penderhaka pulak kepada sultan seolah-olah titah sultan tidak bermakna. bila nak selesai kes begini. umno parti untuk rakyak ke untuk memaksa rakyat. cari lah petunjuk yang benar semoga Allah akan mengampunkan kamu. Kamu ingat semua ni hanya berakhir di dunia saje ke. ketahuilah ape yang kita buat didunia ini akan di bangkitkan diakhirat kelak.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger