tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 12 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:NIZAR SEORANG YANG TERLALU BONGKAK BERBEZA DENGAN ZAMBRY

Dalam masa yang singkat Nizar telah memecat beberapa pegawai kanan kerajaan termasuk Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Dato' Dr. Abdul Rahman Hashim dan Setiausaha Kewangan Negeri, Datuk Jamalludin Al Amini Ahmad berkuat kuasa serta merta.Ini merupakan satu tindakan yang keterlaluan yang boleh disifatkan amat angkuh dan bongkak.

Tidak sebagaimana dengan Zambry yang tidak mengambil sebaran tindakan semasa Zambry mengambil alih jawatan dari Nizar tempohari.Nizar turut menggantung tugas Penasihat Undang-undang Negeri, Datuk Ahmad Kamal Md Shahid berkuat kuasa serta merta sebaik sahaja Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengisytiharkan beliau sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Nizar juga menunjukan sifat angkuhnya dengan memberikan satu dua dengan menggesa Menteri Besar BN, Datuk Seri Zambry Abd Kair dan enam anggota exconya supaya melepaskan jawatan serta-merta.Zambry bukan seperti Nizar yang menerima semua nya dengan penuh keinsafan dengan menasihat pada semua penyokong agar bertenang dan tidak melakukan apa apa yang bertentangan dengan undng undang.

Zambry berkata beliau menerima dengan hati terbuka keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini yang mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar yang sah.Zambry juga dengan serta merta mengambil tindakan dengan mengemas semua barang-barang dan mengosongkan pejabat secepat mungkin.

Pada Nizar jangan lah terlalu bongkak dengan jawatan dunia kerana ini semua adalah ujian dari ALLAH untuk menguji apakah kita seorang yang sangat sabar dalam melaksanakan tuntutan agama.

Ini menunjukan Nizar sangat sangat angkuh kerana semasa Zambry menerima perlantikan jawatan MB Zambry tidak menggesa Nizar sebagaimana Nizar mendesak Zambry sekarang.

AKHIR SEKALI UMNO MENERIMA SEMUA INI DENGAN REDHA KERANA SEMUA INI ADALAH DUGAAN DARI ALLAH.RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI....

18 ulasan:

  1. mmg ler si PELE tak boleh nak cakap banyak sb bukan rakyat pilih die jadi MB..

    udah ler yob, kembalikan kepada rakyat..bubar DUN..biar Pakatan Rakyat sapu bersih Perak...takbirrrr...!!

    BalasPadam
  2. BN Perampas!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  3. assalamualaikum

    dah memang la..sebab Zambry sendiri tau dia dan BN merampas kuasa dengan cara yang haram. Sebab tu dia tak boleh nak kata apa dengan keputusan mahkamah. Sebab tu dia terpaksa terima je.

    Berbeza dengan kes Nizar, haknya sebagai MB dirampas dengan keji oleh BN, sebab tu la dia marah, dan tak dapat terima.

    Macam hang la, kalo ada orang (pencuri) tiba2 datang rumah nak ambik rumah hang dengan cara tipu helah, mesti hang marah kan..kalo hang tak marah tu, something wrong la dengan hang.

    Hang p mahkamah, akhirnya hang dapat balik rumah hang, mestilah pencuri tadi diam je kan sebab terbukti dia salah.

    Come on la..terima je la keputusan, jangan nak hina2 pakatan lagi..

    Wassalam

    BalasPadam
  4. Kamalfarsya. Kuman diseberang kamu nampak, gajah didepan mata kamu tidak nampak. Saya kira, pemecatan JKKK dan Ketua kampung oleh Umno adalah lebih zalim dari reaksi DS Nizar terhadap tiga pengkhianat ini. Umno telah menderhaka kepada sultan perak, kerana mengheret baginda dalam politik Umno yang lukaq ini.

    BalasPadam
  5. zambry ni pun gopoh sgt . pantang ada peluang .sabar la sikit .nak main dgn org melayu kena la dgn rasa rendah diri dan dgn adab2 tertentu , bukan main bedal aje .walaubagaimanapun cuba lagi . yang penting rakyat selamat dan sejahtera .

    BalasPadam
  6. hahahahhahahahaahhahahhaahhahahahahahahahaahhahaahaaahhahaahahhahahaahhahahahahhaahahahhaahhahahahahhaahahhahhahahahhahahahaahhahahhaahhahahahahahahahaahhahaahaaahhahaahahhahahaahhahahahahhaahahahhaahhahahahahhaahahhahhahahahhahahahaahhahahhaahhahahahahahahahaahhahaahaaahhahaahahhahahaahhahahahahhaahahahhaahhahahahahhaahahhahhahahahhahahahaahhahahhaahhahahahahahahahaahhahaahaaahhahaahahhahahaahhahahahahhaahahahhaahhahahahahhaahahhahhahahahhahahahaahhahahhaahhahahahahahahahaahhahaahaaahhahaahahhahahaahhahahahahhaahahahhaahhahahahahhaahahhahhahahahhahahahaahhahahhaahhahahahahahahahaahhahaahaaahhahaahahhahahaahhahahahahhaahahahhaahhahahahahhaahahhahhahahahhahahahaahhahahhaahhahahahahahahahaahhahaahaaahhahaahahhahahaahhahahahahhaahahahhaahhahahahahhaahahhahhahahahhahahahaahhahahhaahhahahahahahahahaahhahaahaaahhahaahahhahahaahhahahahahhaahahahhaahhahahahahhaahahhahhahahahhahahahaahhahahhaahhahahahahahahahaahhahaahaaahhahaahahhahahaahhahahahahhaahahahhaahhahahahahhaahahhahhahahahhahahahaahhahahhaahhahahahahahahahaahhahaahaaahhahaahahhahahaahhahahahahhaahahahhaahhahahahahhaahahhah

    hee hee

    BalasPadam
  7. UMNO ni yang terlalu bongkak, sampaikan MB yang halal dihalang daripada seketariat negeri, Speaker yang halal ditarik keluar oleh samseng-samseng barua UMNO.

    Ni, Zambry Haram ni tak malu ke, berlagak seolah-olah di ni MB ?

    Tak malu ke, bila disuruh pulang kepada undi Rakyat, takut sangat sampai kena berselindung dibelakang Sultan ?

    SUK dan penasihat undang2 negeri ni memang patut dipecat... itu pun Nizar dah kira baik, hanya mengantung mereka.

    Sampaikan Hakim Abdul Aziz Rahim pun berpendapat penasihat undang2 negeri ini berat sebelah, dan menurut arahan tak lain tak bukan dari loyar-buruk UMNO ni.

    Kalau ikut Rakyat, dah lama orang2 macam ni di-pecat.

    Tapi Nizar orang yang beriman, kasi can, hanya mengantung mereka ni.

    UMNO ni memang makluk tak sedar diri, dah di tolak Rakyat, tapi buat muka tebal masih mahu tunjuk keangkuhan mereka.

    BalasPadam
  8. pukimak punya umno bangsat...UMNO=United Munafiq Nation Organisation...sial punya umno..babi punya umno

    BalasPadam
  9. woi bengong.... bukan pecat bodoh!!! gantung aje! bila pulak dato jamal setiausaha kewangan negeri? Bodoh Bahlul Tongong! lain kali kalau nak tulis biar betul-betul... Datuk jamal tu pegawai kewangan negeri. Nampak sangat kamu ni bukan rakyat negeri PERAK yang sah.

    Otai Beriman

    otaiberiman@yahoo.com

    BalasPadam
  10. sapa yang bongkak woi.allah tak bersama orang yang tolak agamanya bulat2.contohnya UMNO jelas pegangan yang jahat

    BalasPadam
  11. Lu fikir lah sendiri kunun.
    UMNO - Dulu, Kini dan Selama-lamanya!

    BalasPadam
  12. Masalahnya tetap sama Sultan dalam undang2 tubuh negeri tak boleh memecat MB melainkan Undi tidak percaya... Kan sekarang dah terbukti di mahkamah aparaaa!! itu pun tak reti..

    Dah kalah tu mulalah main isu perkauman memang la puak2 UMNO ni menanti Bala... woi korang ni tak habis2 lagi ke pasal kaum ni !!!

    Takkan sampai nak jadi 13 mei lagi baru korang puas hati .. sudahlah sifat perkauman tu sebab koranglah bergolaknya Malaysia ni..
    Melayu takut kat Cina, Cina takut kat Melayu, India takut kat Cina, India takut kat melayu, melayu takut kat India...Kalu macam ni mana nak aman Malaysia ni!!

    Korang ni memang patut diISA kan kerana menyebab ketenteraman antara kaum di Malaysia ini tergugat!! Tukarlah Isu lai oooiii

    Alahai MelayuUMNO layu jadinya...

    BalasPadam
  13. ek elhhhhhhh..lu kalo tak puas hati..ckp tak puas hati yaaaa!

    BalasPadam
  14. hallo bro,, siapa yg bongkak & angkuh beb,,,
    MB zambri , dah la rampas kuasa, yg depa kena gantung tu plak trus berpihak pada mamat MB Dpulau, haram ..heeh...
    memang tindakan wajar...
    bro, ape , kata zamri tak pecat bila pegang mb haram,, ketua kampung tu ape ,, kan ke pecat ,, tak abis tempoh pun.. Nizar dulu ,, lantik ketua kg,, dah abis tempoh,,

    bebusuk ameno pun sokong gak... bawak rebah laaa

    BalasPadam
  15. Bongkak dengan perompak hak rakyat tak apa.Biar penyamun -penyamun barisetan nasional ni mampos cepat

    BalasPadam
  16. Belum disahkan jawatan Zambry telah memecat Ketua Kampong dan jawatankuasa nya sekali.Menjual kereta walau pun ianya akan merugikan kewangan negeri.
    Ini lah kenyataan nya bukan cakap cakap kosong untuk renungan bersama.

    BalasPadam
  17. Memang la Mamat Zambry tu low profile sebab dia sendiri tau yang dia tu MB HARAM...Dah la HARAM tak kan berani tunjuk belang pulak...BANGANG nya hang nie....

    Penyokong PR tak sambut kemenangan DS Nizar sebab orang-orang PR bukan golongan yang suka menunjuk-nunjuk seperti orang-orang UMNO...

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger