tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 11 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:SIAPA MB ,APA AKAN JADI NANTI

Hari ini adalah hari yang akan menjadi sejarah bila keputusan Nizar mencabar siapa MB Perak akan diputuskan Mahkamah pada petang nanti.Setelah tercetusnya keadaan yang mengaibkan pada persidangan Dun yang lalu sekali lagi tumpuan tertumpu dinegeri Perak dalam menentukan siapa MB yang layak mendudukinya.

Apa yang akan berlaku seandainya Nizar memenangi jawatannya semula setelah Baginda Sultan Perak melantik Zambry selaku MB yang telah Baginda perkenankan.Nizar mungkin menghadapi kesulitan untukn berurusan dengan pihak istana seandainya Nizar memenangi kes mahkamah nanti,ini kerana Nizar telah mengheret institusi Raja Raja dalam kemelut pertikaian ini.Nizar juga telah mempertikai keputusan Sultan dalam melantik Zambry sebagai MB yang Baginda perkenankan.

Ini akan menimbulkan keresahan dihati rakyat yang melihat sebagai ketua kerajaan negeri seharusnya MB mesti sehaluan dengan Sultan Perak.Rakyat juga melihat apakah Nizar dapat bertahan kerana Nizar hanya mendapat sokongan 28 Ahli Dun sedangkan BN mempunyai 31 sokongan.

Tapi seandainya keputusan memihak pada Zambry apakah Nizar dapat menerima kenyataan ini sebagaimana dengan keputusan mahkamah itu.Rakyat takut kejadian ketika Sultan melantik melantik Zambry akan berulang lagi.Apakah Nizar dan sekutunya sedia menerima keputusan mahkamah dan apakah penyokong mereka juga akan terima segala keputusan yang akan diputuskan mahkamah nanti.Tidak mustahil akan berlaku rusuhan sebagaimana yang berlaku tempohari,ini semua kerana pembangkang tidak dapat menerima kenyataan mereka sudah hilang sokongan dari Dun Perak.

Jadi diharap kedua dua pihak dapat kiranya menerima kenyataan dan keputusan yang telah mahkamah putuskan,jangan ada lagi rusuhan dan penderhakaan pada institusi Raja Raja melayu.

2 ulasan:

  1. Walau sesiapa pun menang melalui mahkamah, akan tetap ada pertikaian yang taka akan ada kesudahannya.

    Hanya ada satu jalan penyelesaian iaitu bubarkan DUN dan biar rakyat buat keputusan. Kalau jalan ini diikuti, dah lama masalah ini selesai dan tak akan ada bermacam macam sandiwara yang menjadi lawak diseluruh dunia.
    Pikir-pikirlah............

    BalasPadam
  2. Bubar je DUN dan buat pilihanraya cuma ada orang takdak telor jer.

    Lawak lawak

    adi

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger