tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 11 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:SIAPA MB:ANDAI NIZAR MENANG?

Andai kata Nizar menang nanti apakah Nizar akan bubarkan Dun atau Nizar terus memegang tampuk MB yang tidak direstui Sultan.Kenapa saya katakan Nizar tidak mendapat restu Sultan,kerana Sultan sendiri meneliti dan terbukti Nizar sudah hilang keyakinan Adun dalam mentadbir negeri Perak.Kerana itulah Sultan melantik Zambry sebagai MB yang baru kerana mendapat mojoriti sokongan Adun Perak.

Apakah Sultan akan menerima nasihat Nizar sedangkan sebelum ini Sultan telah menolak kehendak Nizar disebabkan Nizar sudah kehilangan sokongan Adun.Dan jalan terbaik pada Nizar adalah meletakan jawatan .Nizar harus faham walaupun beliau menang beliau hanya menjadi MB yang tidak ada cukup sokongan.Jadi terpulang lah pada Nizar apa akan beliau ingin lakukan.Tapi jalan yang terbaik bagi beliau adalah meletakan jawatan agar kemelut ini tidak akan terus berpanjangan.Nizar harus ingat siapa yang melantik beliau sebagai MB.Adakah Dap atau Pkr yang melantik beliau.Dap Dan Pkr hanya tiada pilihan dan terpaksa akur dengan keputusan Sultan yang mahu kan Nizar untuk menjawat jawatan MB.Nizar harus malu Dengan Sultan kerana tidak beliau tidak mampu melaksanakan tugas sebagai MB dengan berkesan dan hanya menjadi macai(budak suruhan)pada Dap dan DSAI.

Tapi seandainya Zambry yang akan menang nanti sudah tentu segala kemelut ini akan berakhir.Tapi apakah Nizar mahu pun penyokong Pas akan menerima keputusan yang tidak memihak pada mereka.Bilan keputusan sudah dibuat jangan lagi ada segala ketidakpuasan hati di terjemahkan dengan demonstrasi dan membuat huru hara.Sekiranya kerajaan mengambil tindakan jangan pula melebelkan kerajaan membunuh demokrasi.

Kita tunggu sahaja keputusan nanti dan duharap tidak akan ada perkara yang tidak diingini akan berlaku.Hormatilah undang undang dan terimalah qada dan qadar ALLAH SWT.Jangan nanti ada cerita dibelakang yang keputusan sudah dibuat oleh mahkamah.Rakyat tidak mahu Pembangkang hanya menerima keputusan mahkamah seandainya mereka memenangi dan akan menuduh Mahkamah berat sebelah sekiranya Pembangkang mengalami kekalahan.Manusia jenis apakah ini yang tidak mahu menerima keputusan dengan REDHA.

http://sejarahmelayu.blogspot.com/2009/05/hari-penentuan-dalam-sejarah-melayu.html

http://rajahmas.blogspot.com/2009/05/fikir-sejenak-pakatan-rakyat-bukan-yang.html

http://abangtuah.blogspot.com/2009/05/4-adun-pas-sekadar-pemerhati.html



KITA RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI

1 ulasan:

  1. the dato onn's poster below...

    come on guys. the umno today is NOT the umno of yesteryears...

    dato onn, i'm ok with him. his son tun hussein onn, a splendid guy. then came kerismuddin.... sigh.

    umno zaman dato onn and tunku was absolutely crucial to the formation of malaysia we have today.

    umno starts going downhill in the times of adbul razak...now his son continues the 'black' legacy...

    that's my opinion.

    4RAKYAT.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH