tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 13 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:BEZA ZAMBRY DENGAN NIZAR

Ada perbezaan ketara antara Zambry dengan Nizar.Apabila Nizar dapat semula jawatan sebagai MB perkara pertama Nizar lakukan adalah menutup pintu rezeki orang dengan mengantung tugas beberapa pegawai kanan kerajaan termasuk Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Dato' Dr. Abdul Rahman Hashim dan Setiausaha Kewangan Negeri, Datuk Jamalludin Al Amini Ahmad berkuat kuasa serta merta.Ini merupakan satu tindakan yang keterlaluan dan terburu buru.

Belum sampai 24 Jam Nizar jadi MB Nizar dah macam seorang diktator yang beliau mempunyai kuasa mutlak.Sesiapa tak boleh pertikaikan ,Ini lah wajah sebenar Nizar.Dari seorang yang sentiasa tersenyum boleh bertukar kepada seorang pendendam,sombong ,bongkak.

Itu baru dalam masa kurang 24 jam,Kalau Nizar dapat bertahan lama mungkin ramai lagi akan menjadi mangsanya.Nizar anggap kerajaan ni ibarat Syarikat beliau punya,senang senang nak buang orang,Apa kesalahan pegawai berkenaan untuk Nizar buang.

Nizar juga ingin mengemukakan permohonan untuk mengadap Baginda Sultan untuk memaklumkan pembubaran Dun Perak.Inilah tindakan Nizar yang dibuat dengan regesa gesa tanpa berfikir panjang .

Ini berbeza dengan Zambry dimana Zambry tidak mengambil sebarang tindakan yang diluar batasan undang undang sebagaimana Nizar yang melanggari undang undang.Zambry juga mengadakan mesyuarat Exco untuk terus membangunkan Perak.Zambry juga mengumumkan beberapa projek pembangunan di Perak.Antaranya penubuhan sebuah Unifersiti bertaraf antarabangsa khusus dalam bidang perubatan mulai tahun depan.

Zambry juga mengumumkan projek pembesaran Lapangan Terbang sultan Azlan Shah di Ipoh sera rundingan dengan syarikat penerbangan Air Asia dan Fire Fly bagi membuka semula penerbangan dari Ipoh ke beberapa destinasi.Zambry juga yakin yang krisis di Perak ini tidak akan menjejaskan pelaburan di negeri Perak.

Jadi terbukti ada perbezaan antara Zambry dan Nizar...Nizar cenderung melihat politik peribadi diutamakan dan Zambry pula pembangunan negeri lebih didahulukan dari kepentingan politik.Pemimpin seperti Zambry lah yang akan membawa Perak keluar dari kemelut ekonomi dan bagi Nizar pula kepentingan politik sempit yang diutamakan yang akan menghancurkan negeri Perak.Ini terbukti selama hampir setahun Nizar berkuasa Tiada sebarang tindakan dari Nizar untuk memajukan ekonomi rakyat Perak.Yang diutamakan Nizar adalah berpolitik.

KITA RENUNG RENUNG KAN LA PERBEZAAN ZAMBRY DAN NIZAR......LU PIKIR LA SENDIRI

9 ulasan:

  1. Sama-sama kita tunggu. Nampaknya kerusi BN akan bertambah lagi di DUN Perak. Makin mental nampaknya nizar bintang tiga ini.
    Bertenang nizar,bertenang. Kamu boleh pilih tempat percutian di Negeri Perak untuk beristirehat. Di Tanjung Rambutan atau Kemunting. Disana nanti ada peluang untuk kamu jadi MB.

    BalasPadam
  2. Allah akan menutup pintu rezeki dia pula,,

    BalasPadam
  3. UMNO penipu besaq. Jgn menyokong UMNO buta tuli. Bubuh bab agama dlm blog utk wayang saja ka, tanpa menghayati dengan seikhlas hati. Pening dengan Melayu UMNO. Bila nak jadi Melayu Islam?

    BalasPadam
  4. Bila Zambry menang, dia pecat beratus-ratus orang miskin dari jawatan ketua kampung dan JKKP. Bila Nizar menang, dia pecat 3 ekor orang kaya Umno. Bila Zambry menang, dia buat kenduri rata kampung,tersengih sana sini, layan nafsu. Bila Nizar menang, dia berpuasa, untuk menahan nafsunya.

    BalasPadam
  5. Bro,

    Aku dah betui-betui dah pikir..... hujah-hujah kau ni tak masuk akal. Semua orang tahu yang Nelson Zambry Mandela aka Mahamatta Zambry Gandhol tu gila kuasa....

    BalasPadam
  6. aku da termenung da...
    sama je dua2 tu...
    aku rasa baik ko yg jadi menteri besar
    lagi bagus kan..sebab ko mcm terer je dari semua segi..

    BalasPadam
  7. tak mau la undi be end

    BalasPadam
  8. Otak engkau zamry nak bangunkan perak. Bodoh zamry. Bila najib suruh buang speaker, zamry dan pasukan bodoh ambil speaker dari kerusi dan buang. Tarak paham bahasa. Ini apa undang-undang? Kena bawa usul dulu. Lulus usul, baru boleh buang. Lain hari saya pegi tendang najib dari kerusi dia dan duduk. Saya boleh jadi PM kan. Ada taukah pasal perak, pelabur semua pegi Singapore? BN main pakatan pun main. Bila game jadi draw pergilah penalty. Penalty dalam situasi ini adalah pilihanraya kecil. Tengok siapa kuat. Nanti politik stabil balik. Saya tak kata lompat parti salah. Tapi mesti ikut undang-undang dan prosedur yang betul. Najib dan zamry bodoh takde penasihat yang pandaikah?

    BalasPadam
  9. semua yang ka cakap macam kartun la.tak ada logika.serius aku dah pikir dalam2

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger