tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 16 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:BEZA ZAMBRY DENGAN NIZAR

Ada perbezaan ketara antara Zambry dengan Nizar.Apabila Nizar dapat semula jawatan sebagai MB perkara pertama Nizar lakukan adalah menutup pintu rezeki orang dengan mengantung tugas beberapa pegawai kanan kerajaan termasuk Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Dato' Dr. Abdul Rahman Hashim dan Setiausaha Kewangan Negeri, Datuk Jamalludin Al Amini Ahmad berkuat kuasa serta merta.Ini merupakan satu tindakan yang keterlaluan dan terburu buru.

Belum sampai 24 Jam Nizar jadi MB Nizar dah macam seorang diktator yang beliau mempunyai kuasa mutlak.Sesiapa tak boleh pertikaikan ,Ini lah wajah sebenar Nizar.Dari seorang yang sentiasa tersenyum boleh bertukar kepada seorang pendendam,sombong ,bongkak.

Itu baru dalam masa kurang 24 jam,Kalau Nizar dapat bertahan lama mungkin ramai lagi akan menjadi mangsanya.Nizar anggap kerajaan ni ibarat Syarikat beliau punya,senang senang nak buang orang,Apa kesalahan pegawai berkenaan untuk Nizar buang.

Nizar juga ingin mengemukakan permohonan untuk mengadap Baginda Sultan untuk memaklumkan pembubaran Dun Perak.Inilah tindakan Nizar yang dibuat dengan regesa gesa tanpa berfikir panjang .

Ini berbeza dengan Zambry dimana Zambry tidak mengambil sebarang tindakan yang diluar batasan undang undang sebagaimana Nizar yang melanggari undang undang.Zambry juga mengadakan mesyuarat Exco untuk terus membangunkan Perak.Zambry juga mengumumkan beberapa projek pembangunan di Perak.Antaranya penubuhan sebuah Unifersiti bertaraf antarabangsa khusus dalam bidang perubatan mulai tahun depan.

Zambry juga mengumumkan projek pembesaran Lapangan Terbang sultan Azlan Shah di Ipoh sera rundingan dengan syarikat penerbangan Air Asia dan Fire Fly bagi membuka semula penerbangan dari Ipoh ke beberapa destinasi.Zambry juga yakin yang krisis di Perak ini tidak akan menjejaskan pelaburan di negeri Perak.

Jadi terbukti ada perbezaan antara Zambry dan Nizar...Nizar cenderung melihat politik peribadi diutamakan dan Zambry pula pembangunan negeri lebih didahulukan dari kepentingan politik.Pemimpin seperti Zambry lah yang akan membawa Perak keluar dari kemelut ekonomi dan bagi Nizar pula kepentingan politik sempit yang diutamakan yang akan menghancurkan negeri Perak.Ini terbukti selama hampir setahun Nizar berkuasa Tiada sebarang tindakan dari Nizar untuk memajukan ekonomi rakyat Perak.Yang diutamakan Nizar adalah berpolitik.

KITA RENUNG RENUNG KAN LA PERBEZAAN ZAMBRY DAN NIZAR......LU PIKIR LA SENDIRI

1 ulasan:

  1. Beza Zambry dan Nizar adalah Nizar tak takut menghadapi rakyat perak dan zambry takut tengok rakyat perak, yang lain kita rakyat perak tak mahu tahu.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger