tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 9 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:KENANGAN 7 MEI:NIZAR DAN PEMBANGKANG DAH GILA KUASA

Apa yang berlaku tempohari sungguh memalukan dan pembangkang harus dipertanggungjawab atas apa yang telah berlaku.Perkara ini boleh dielakan sekiranya pembangkang yang diketuai oleh Nizar menghormati undang undang dengan tidak melakukan provokasi terhadap BN.Nizar dan sekutunya hanya mehu melakukan huru hara tanpa mengambil kira apakah implikasinya seandainya berlaku perkara yang tidak sepatutnya berlaku.

Dan perbuatan pembangkang yang telah sengaja mencetuskan huru hara yang menyebabkan tergendala perasmian Dun oleh Baginda Raja Nazrin selama hampir enam jam yang bukan sahaja mengaibkan tetapi turut menghina institusi diraja Apa yang berlaku ternyata didorong oleh sikap ADUN pembangkang yang gila kuasa apabila tidak boleh menerima realiti bahawa mereka tidak lagi mendapat sokongan majoriti anggota dewan.Kemana letaknya fikiran pembangkang yang boleh disifatkan sebagai gila dengan kuasa.Pembangkang sanggup lakukan apa sahaja untuk mendapat simpati rakyat.Istilah yang paling tepat untuk menyimpulkan apa yang berlaku ialah Pembangkang sememangnya kemaruk kuasa sehingga sanggup berbuat apa sahaja walaupun ia memalukan dan kebiadapan pembangkang kepada institusi kesultanan Perak sudah berada pada tahap melampau dan tidak boleh dimaafkan.

Pembangkang dah macam Raja Bersiung yang sekali makan darah dia nak makan darah lagi. Macam pembangkang jugalah, tak pernah berkuasa, bila sekali dapat berkuasa dia ingat selamanya dapat berkuasa.Apakah Nizar dan sekutunya tidak memahami perbezaan bilangan yang mereka ada dengan bilangan yang menyokong BN.

Tapi yang kelakarnya Nizar dan sekutunya masa kuasa didalam genggaman merekalah kerajaan yang menjunjung prinsip demokrasi tapi bila hilang kuasa demokrasi ditolak kelongkang dan huru harakan sidang Dun,pemimpin apa yang layak digelar lagi pada mereka.Apakah Nizar tidak faham atau buat buat tak faham yang BN ada 31 kerusi dan pembangkang 28, budak sekolah pun tahu siapa yang dapat majoriti.

Tindakan Nizar dan sekutunya juga telah memalukan seluruh rakyat Perak yang dahagakan pembangunan bila sejak Nizar mengetuai kerajaan Perak tiada pembangunan yang dibawa oleh Nizar,yang dibawa Nizar adalah menanam sifat dengki pada kerajaan terdahulu dengan sengaja mencari kesalahan kerajaan BN.Seharusnya apabila sudah mendapat kepercayaan rakyat Nizar harus mengembling tenaga untuk membangunkan negerinya,bukan mehulu ke hilir menjaja fitnah kepada BN.Mungkin kerana sikap tidak memperdulikan rakyat lah ALLAH SWT telah menarik kuasa Nizar.Diharap Nizar Insaf akan segala kelemahanya.

Sebagai ADUN dan pemimpin, mereka diberi penghormatan oleh pengundi dan sepatutnya menjalankan tugas ikut tertib serta peraturan dan bukannya bertindak mengikut emosi seperti mana yang dilakukan semasa sidang Dun.Seharusnya sidang boleh berjalan dengan lancar dan Suka tak suka itu cerita lain, emosi bukan penentu tetapi peraturan dan fakta yang perlu diikuti kerana dalam peraturan itu ada ruang.

AKHIR SEKALI ,PADA SELURUH RAKYAT PERAK, KEBIADAPAN PEMBANGKANG KEPADA INSTITUSI RAJA RAJA PERAK SUDAH BERADA PADA TAHAP MELAMPAU DAN INI TIDAK DAPAT DITERIMA OLEH RAKYAT YANG CINTAKAN INSTITUSI RAJA RAJA.RAKYAT HARUS BERTINDAK DENGAN TEGAS DAN JANGAN SESEKALI MEMPERTAHANKAN SIKAP PEMIMPIN YANG EGO,KURANG AJAR DAN SOMBONG KERANA TUJUAN MEREKA HANYALAH UNTUK MEMECAHBELAHKAN KEDAULATAN UNDANG UNDANG.

KITA RENUNG RENUNGKANLAH....PADA NIZAR DAN SEKUTU INSAFILAH YANG PERBUATAN KAMU TELAH MENYUSAHKAN RAKYAT....LUPIKIR LA SENDIRI...

BACA JUGA DISINI PANDANGAN RAKAN RAKAN

http://penjagaketuananmelayu.blogspot.com/2009/05/apabila-kera-mendapat-bunga-apabila.html

http://yeopperak.blogspot.com/2009/05/hari-yg-memalukan-di-perak.html

http://rajahmas.blogspot.com/2009/05/darul-ridzuan-ku-yang-terkoyak.html

2 ulasan:

  1. meluat dgn wayang pembangkang, sudah2 la tu, tumpukan tanggungjawab pd rakyat pulak!

    BalasPadam
  2. Sudahlah. Najis umno yg amat menjijikkan.
    siapa yg betul siapa yg gila kuasa?

    kalau jantan, bubar DUN dan biar RAKYAT tentukan siapa yg betul.

    Beranikah? syaitan umno.
    U ntuk
    M akan
    N ajis
    O rang

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger